Meteen naar de inhoud

Slimme funnels die scoren

Blogs en e-mails laten schrijven

Anita

Werkt bloggen nog?
Op de lange termijn? Ja.
Blogs helpen zeker bij het vergroten van jouw online bereik- en conversie. Met de juiste zoekwoorden en teksten vergroten ze de vindbaarheid van jouw website. Als kers op de taart vergroten blogs jouw expertstatus! 

En mailen dan?
Een maandelijkse nieuwsbrief mailen gaat je weinig opleveren. E-mailmarketing anno 2022 is een stukje complexer, maar nog steeds effectief! 

3 redenen om blogs te plaatsen

Als je wil groeien met jouw bedrijf

1. Een boost voor je SEO
Je wil dat jouw website goed vindbaar is via Google en andere zoekmachines. Bloggen vergroot de kans dat jouw website hoger in de zoekresultaten tevoorschijn komt. Maar let op: bloggen om te bloggen is zinloos. Je moet wel waardevolle artikelen delen. 

2. Jij bent de expert
Sommige ondernemers zijn er huiverig voor: te veel informatie ‘gratis’ weggeven. 
De paradox? Als jij het niet doet, dan doet een ander het wel. Kennis is overal. Dan wil je liever dat jij als de kennisexpert wordt gezien, dan dat jouw concurrent de eer opstrijkt. 

Weten jouw bezoekers eenmaal dat jij veel waardevolle informatie weggeeft, dan hebben ze een reden om regelmatig jouw website te bezoeken.

3. Je helpt jezelf profileren
Heb jij een specialisme? Mooi! Mensen kappen af op generalisten. Door te bloggen kan jij laten zien wat jij in huis hebt. Bloggen is een mooie manier om jouw kennis- en expertise te laten zien, op een manier die mensen prettig vinden. Ze krijgen namelijk gratis informatie van een expert, hoe fijn is dat? 

 

RED schrijft
Gewoon een pen

Oké, leuk dat bloggen

Hoe schrijf je een goed blog?

Het zit ‘m in de voorbereiding
Het succes van je blog, valt of staat met de waarde die het biedt voor jouw lezer. Je blog begint bij kennis van jouw doelgroep.

In de voorbereiding van je blog neem je mee: 

  • Wat je wil bereiken met je blog.
  • Welke belofte jij aan je lezer doet.

 

Doel en nut van een blog
Elk blog heeft een uiteindelijk doel. Daarom sluit je af met een trigger om mensen in beweging te krijgen. Je kan bijvoorbeeld prima je mailinglijst laten groeien met blogs. Door te vragen het e-mailadres in te vullen, om meer waardevolle tips via de mail te sturen. Of een seintje te geven wanneer de volgende blog online staat.
Dit is een mooie manier om meer interactie met jouw doelgroep te creëren.

Schrijven niet jouw ding?
Natuurlijk kan ik jou helpen aan tekst voor je blogs. Ik denk actief met je mee en neem jou nee in de voorbereidingen. 

E-mailmarketing

De mogelijkheden zijn eindeloos

Verkopen via e-mail
Iedereen veegt z’n mailbox het liefst zo snel mogelijk leeg. E-mails worden niet meer gelezen, toch?

Fout! 
E-mails worden nog steeds gelezen en er wordt nog steeds verkocht via e-mails. Net als met alle andere online uitingen, is het wel steeds moeilijker geworden om de aandacht te grijpen. En deze vast te houden. 

Daarom is het belangrijk hele relevante e-mails te bouwen. Er zijn verschillende vormen van mails. 

Storytelling
Een leuke manier om je klanten te binden, is met storytelling. Dit zijn korte persoonlijke verhalen over wat jij hebt meegemaakt. Vaak zit er een boodschap achter verscholen, waar jou lezers iets van leren. Of inspriatie van krijgen. 

Nieuwsbrief
De wat meer zakelijk opgemaakte e-mails, volgens een vast template zijn nieuwsbrieven. Ze zijn vaak herkenbaar aan een minder persoonlijke opmaak. Niet erg, je moet jezelf alleen afvragen of dat past bij hetgeen wat jij wil overbrengen. 

Automatische e-mails
Hiermee bedoel ik de e-mails die in een funnel horen. Bijvoorbeeld nadat iemand een e-book gedownload heeft. Zichzelf heeft ingeschreven voor de mailinglijst. De timing van e-mails is hierbij cruciaal. Op welk moment ga je wat schrijven? Iemand die jou net volgt, zit nog niet te wachten op een aanbod of kassakoopje. 

 

Contact RED schrijft

Maak jouw lezer nieuwsgierig
Het succes van een e-mail valt of staat (net als met een blog) van de relevantie en waarde die je biedt. Goede voorbereiding is daarom het halve werk!

Wil jij hulp bij het schrijven van e-mails of blogs? Laat dan een berichtje achter!

Prijzen per dienst

1 blog & mail

per maand
171
  • Gratis kennismaking
  • Planner voor onderwerpen
  • Follow up voor conversie
  • Zoekwoordenonderzoek
Yes! Laten we kennismaken. Ik stuur je persoonlijk een uitnodiging.

1 blog

per maand
114
  • Gratis kennismaking
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Tekst van max. 1,5 pagina
Yes! Laten we kennismaken. Ik stuur je persoonlijk een uitnodiging.

1 mail

per maand
57
  • Gratis kennismaking
  • Planner voor onderwerpen
  • Follow up voor conversie
Yes! Laten we kennismaken. Ik stuur je persoonlijk een uitnodiging.