Meteen naar de inhoud

Laat zien wie je bent

Klanten zijn jou dankbaar

Zorg dat jij mensen helpt met kiezen
Vergelijken was nog nooit zo eenvoudig. 1 klik en je bezoeker is weer foetsie. Geef mensen dus een reden om te blijven hangen. En zorg dat ze voor jou kiezen.

Hoe?
Door jezelf en je product of dienst klantgericht te omschrijven. In te spelen op de basisbehoeftes van de consument. En te werken met beïnvloedingstechnieken op je website. 

Slimme tekst op:

RED schrijft

Jouw website

Je website ziet er strak uit. Heeft een mooie lay-out, goede afbeeldingen. En toch converteert hij te weinig.
Heb je wel eens nagedacht over het effect van je teksten?
Ik leg je graag uit wat jij kan doen om je website te verbeteren en meer klanten te genereren.

RED schrijft

Jouw social media

Lange teksten, of juist kort? Veel hashtags of juist geen? En welke hashtags moet je gebruiken? Waar moet je over posten? Welke onderwerpen pak je? En hoe kom jij zo spontaan mogelijk over?

Allemaal vragen waarop je bij mij antwoord vindt!

RED schrijft

E-mails en/of blogs

Twee totaal verschillende manieren van schrijven. En toch hebben ze iets gemeen: het draait erom dat ze gelezen worden.
Het klinkt zo simpel.
Informatie is overal. Wat spreekt jouw lezer nu echt aan? En waarvoor blijven ze net een paar minuten langer doorlezen? We gaan het ontdekken!

Annelies
AnneliesZeeuws Paardengedrag
Lees verder
In de eerste instantie heb ik Anita gevraagd om een tekst te schrijven voor mijn landingspagina. Het contact was heel prettig en over de tekst kan ik duidelijk zijn "geweldig". Op het moment dat ik een vernieuwde website ging maken hoefde ik niet lang na te denken. Ik wilde dat Anita deze voor mij ging schrijven. Anita heeft op mijn website heel goed kunnen verwoorden wat er in mijn hoofd zat. Anita is een prettig persoon om mee samen te werken! Wanneer ik nog een tekst nodig heb dan weet ik zeker dat Anita deze gaat schrijven.
Wilco
WilcoGeldersche Houtbouw
Lees verder
Bij de ontwikkeling van onze website zochten wij iemand die creatief is met tekst, die onze boodschap op de ‘correcte’ manier op papier kon zetten. Anita is bovendien erg van waarde geweest om een bepaalde richting te kiezen met onze webshop, waar wij in het begin nog erg zoekende naar waren. Je schrijft energieke teksten. Naast je tekstuele inbreng vinden wij jouw ideeën en creativiteit erg waardevol. Redschrijft zouden we niet aanraden, simpelweg alleen omdat ze dan misschien geen tijd meer voor ons heeft 😉
Vogel

Laat frustratie en onzekerheid achterwege

Uitbesteden is makkelijker én relaxter

Waar moet je beginnen?
Er is een gaatje in de agenda, de nieuwsbrief laat al een week op zich wachten dus besluit je om eraan te gaan werken. Je gaat er goed voor zitten, je maakt een stappenplan, omschrijft wat je boodschap aan de lezer is en dan: blokkade.

  • Welke woorden ga je gebruiken?
  • Hoe ga je een omschrijving maken?
  • Hoe bouw je de tekst op?

 

 

Daarna kan je 2 dingen doen:

1. Je kiest er voor om maar gewoon wat op te schrijven (wie schrijft die blijft).
Uiteraard is google je beste vriend en de teksten van de concullega zijn jouw inspiratiebron. Hierdoor loop je klanten en omzet mis. 

2: Je pakt aan en besteed uit zodat jij kan focussen op jouw vak! Je laat je teksten schrijven door iemand die erin gespecialiseerd is. Terwijl jij dieren- en diereigenaren helpt, worden jouw teksten geschreven. Het bespaart je kostbare uren. 

Dit is wat copywriting doet

Grijpt, houdt vast en motiveert

Ontdek het verschil tussen tekst en copy
Copywriting is het verkopen met jouw eigen woorden. Mensen gaan jou vertrouwen na het lezen van jouw verhaal. Omdat ze zichzelf herkennen in jouw tekst. Begrijpen wat jij te bieden hebt. En het gevoel krijgen dat jij precies weet wat zij nodig hebben.

 Je bent relevant
Na een deepdive met mij, ga ik precies voor jou uitwerken waarom mensen bij jou moeten zijn. Relevantie is key voor een succesvolle online marketingstrategie. Want in een oerwoud van informatie, wil jij dat jouw boodschap precies is afgestemd op jouw klant. 

Met tekst: 

  • Neem jij onzekerheden weg bij je klant
  • Overtuig jij klanten van jouw autoriteit
  • Worden klant bij jou omdat ze je vertrouwen en begrijpen
Anita Rozendaal-Baaij
Ik knoop voor jou de losse eindjes aan elkaar
Anita te paard
Ik help jouw online marketing succesvol te maken

Teksten laten schrijven, waarom zou je?

Meer dan tekst

Overtuigen en motiveren
Een goede tekst is leuk geschreven en leest lekker weg. De kers op de taart is wellicht dat alle spelfouten eruit gehaald zijn. Lekker belangrijk! Copywriting motiveert jouw lezer om iets te gaan doen. Omdat ze meteen denken: ‘hey, dit is precies wat ik nodig heb!’. 

Jouw verkoopresultaten hangen dus af van de kwaliteit van jouw teksten. Even ‘een tekstje’ schrijven werkt averechts. Je wil dat jouw teksten naadloos aansluiten bij de behoeften van jouw klant. 

Ga jij ploeteren of focussen?

Verloren tijd win je nooit meer terug

Wanneer schakel je een copywriter in?
Op een zeker moment in het ondernemerschap wil je opschalen.
Je ziet het belang in van internet. En je beseft dat nagenoeg iedereen zoekmachines raadpleegt voordat ze overgaan tot aankoop. Dat is al genoeg reden om kritisch naar je eigen content te kijken. 

Lokt het aan of stoot het af?
3 redenen om tekst te laten schrijven: 

  1. Je hebt wel iets beters te doen (lees: het kost je teveel tijd).
  2. Het frustreert je. 
  3. Jij wil het meteen goed hebben.

Copywriting zorgt dat jouw klanten de juiste keuze maken.

Anita Rozendaal-Baaij

Waarom ik jou wil helpen

En waarom kan ik jou helpen

Het frustreert mij mateloos
Hoeveel onzin er wordt verkocht op internet als het gaat om de gezondheid van dieren. Even wat informatie opsnorren op een forum is makkelijker (en soms goedkoper) dan de dierenarts bellen. Waarom heb je die dierenarts überhaupt nodig?

Ik wil jou helpen om meer diereigenaren te bereiken en te overtuigen van jouw expertise. 
Toen ik nog in de dierenartspraktijk werkte, kwam ik het al tegen: dokter Google. Naarmate ik tijdens mijn Bachelor Diergezondheid & Management meer bedrijven leerde kennen, wist ik één ding zeker: veel professionals zijn vakidioten maar durven dit niet te laten zien. Of nemen er de tijd niet voor. 

Daarom ben ik mijzelf gaan specialiseren
Ik wilde weten wat de truck was van online marketing. Hoe conversie werkt. En op welke manier tekst kan bijdragen aan de verkoopresultaten. Nu combineer ik de vaardigheid van het schrijven met de kennis over online marketing en de drive om ondernemers in de gezelschapsdierensector beter te profileren.

Anita
Inmiddels heb ik veel ondernemers in de gezelschapsdieren- en paardenbranche blij kunnen maken! 

Samenwerken?

Dit is mijn werkwijze

1. Kennismaking

Een samenwerking slaagt als je op één lijn zit. En een klik hebt met elkaar.

2. Voorbereiding

Ter voorbereiding ga ik jou interviewen. In deze deepdive in jouw bedrijf onderzoek ik waarom klanten perse bij jou moeten zijn. Dit werk ik uit in een plan van aanpak.

3. Aan het werk

Na akkoord op de offerte ga ik aan het werk! We spreken revisierondes af, zodat er nog genoeg ruimte is om dingen aan te passen.

Hoe kan ik jou helpen?

Bespreek de opties

Wat heb jij nodig
Weet jij nog niet precies wat je nodig hebt en wil je daar advies over? Laat het mij dan weten! 

"Hollywood zit vol mensen die geleerd hebben te schrijven, maar blijkbaar niet kunnen lezen. Als ze hun teksten zouden kunnen lezen, zouden ze stoppen met schrijven."

Will Rogers. Amerikaans acteur en humorist 1879-1935