Wat ik doe

Tekstschrijven? Bah!

“Wat doe je dan precies?”

Het is een vraag die ik vaak krijg van mensen uit mijn directe omgeving. De term ‘tekstschrijver’ is niet concreet. Veel mensen denken bij een ‘tekstschrijver’ aan:

– Een saaie typemuts.
– Fictieve boekenschrijver.
– Fantasierijke verhalenverteller.
– Doornroosje die slapend rijk wil worden.
– Iemand die dagenlang aan een bureau gekluisterd zit en leeft op water en brood.

Dat past helemaal niet bij jou!

Want dat klinkt saai en jij bent helemaal niet saai. Maar juist echt een gezellig mensen-mens. Die heel enthousiast is. Dat is wat ik letterlijk te horen heb gekregen toen ik vertelde over mijn plannen.

Maar in mijn optiek is tekstschrijven helemaal niet saai!
 
1.      Ik moet heel goed weten wie mijn klant is.
2.      Bovenhalen wat mijn klant wil uitdragen.
3.      Goed kunnen luisteren naar de wensen van mijn klant.
4.      De meerwaarde die mijn klant te bieden heeft onderstrepen.  
5.      Meedenken in de marketingstrategie.
6.      Brutaal genoeg zijn om mijn advies te durven geven.
7.      Mijzelf goed verdiepen en vastbijten in ‘het onderwerp’.  
8.      Daar een Anita-sausje overheen gieten.
9.      Zorgen voor een (h)eerlijke leuke tekst!
10.   Evalueren, terugkoppelen en adviseren over de inzetbaarheid van teksten.
 
Gelukkig ben ik enthousiast genoeg om altijd:

  • Mee te denken.
  • Ongevraagd advies te geven.
  • Verder te kijken naar mogelijkheden en kansen.
  • Te leren, groeien en kennis op te slurpen.

    Saai? Nooit!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *